25 foodvragen tag

Ik houd ontzettend veel van eten. Toen ik een tijd geleden deze tag op de site van Vera Camilla zag, moest ik hier nu wel mee aftrappen. Na alle artikelen die ik over eten heb geschreven, is dit een hele leuke toevoeging. En ben je nou nog benieuwd naar mijn tweet van gisteren? Lees dan verder!

Wat is je favoriete ontbijt?

Havermout met sojamelk, veel kaneel en meegekookte banaan. Echt goddelijk. Of havermout met sojamelk, veel kaneel en pure chocoladepasta.

Hoe drink je je koffie?

Ik ben meer een theeleut, maar als ik koffie drink, drink ik ‘m met sojamelk en een schepje suiker.

IMG_6274

Wat zit er op je lievelingsbroodjes?

Mijn lievelingsbroodjes was altijd het broodje met brie, honing en rucola op een heerlijk noten/rozijnen-broodje van Bakker Bart. Nu weet ik eigenlijk niet wat mijn favoriete broodje is. Alles met kaas, maar met een melk-intolerantie (later meer hierover!) is dat niet ideaal (;

Soep of salade? 

Soep want dat is lekker warm! Salade is zo koud, al vind ik die van de Albert Heijn met blauwe kaas en frambozendressing toch wel erg lekker. Maar voor een pompoen, linzen of paprika/tomaten soepje kan je me altijd wakker maken hoor!

Wat is je favoriete kookboek?

Ik blader vaak even door kookboeken van Jamie Oliver. Of de Allerhande.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig? 

Nooit meer zoet.

IMG_1035

Welk land (keuken) is je favoriet?

Chinees, Japans, Italiaans, Spaans en gewoon algemeen Aziatisch.

Wat is je favo foodfilm?

Ik heb nog nooit een foodfilm gezien. Is dat heel erg?

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?

Roze koeken heb ik laatst weer herontdekt, maar helaas zit er een petite peu melk in. En pure chocolade en cakejes en af en toe een heerlijke vette hap.

Wie is je grootste inspiratiebron?

M’n moeder, Allerhande, en mensen om me heen die koken.

IMG_1490

Thuis koken of uit eten gaan?

Thuis koken (studentenlevun) maar af en toe uit eten is ook erg fijn.

High end of low profile?

Low profile, maar ik zou wel graag nog een keer in een high end restaurant willen eten.

Wat is je lievelingsrestaurant?

De Chinees in Luxembourg, all you can eat restaurants (met sushi!).

Boodschappen doe ik bij…

Het liefst bij Albert Heijn, maar aangezien m’n budget dat niet altijd toelaat, ga ik ook vaak naar de Aldi en Dirk.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb…

Venkelpasta met zalm, garnalen in zoetzure saus in China, menu du chef in het Chinese restaurant in Luxembourg en vast nog heel veel meer waar ik nu even niet op kom.

Wat is je favo cocktail?

Mojito denk ik.

IMG_1646

Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?

Heston. Eerste kende ik hem niet, maar hij is blijkbaar een erg goede kok. Dan is de keuze snel gemaakt, sorry George.

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?

Olijfolie/raapzaadolie, peper, zout, knoflook, sambal, gember, noodles, rijst, pasta, kaneel, fruit en groente.

Mijn favo snack is…

Bananen met pindakaas of amandelboter, een stukje chocola, ontbijtkoek, gedroogd fruit of nootjes of crackers/roggebrood met eiersalade of chocopasta.

Wat zit er op jouw pizza?

Toevallig maak ik de laatste tijd veel wrappizza’s. Het liefste maak ik er een tonijnpizza, maar vaak gooi ik er ook gewoon op wat ik nog heb liggen. Acht minuten in de voorverwarmde oven op 220 graden en klaar is kees! Echt te lekker als lunch!

Wat lust je echt niet?

Ik vind marsepein echt vies, maar vet vlees, chemische smaken, blikvoer en stukjes in vloeibare dingen krijg ik ook echt niet weg.

IMG_1651

Mijn favoriete foodblog is…

Culy en De groene meisjes bekijk ik redelijk vaak.

Het gekste dat ik ooit gegeten heb is…

Organen in Mongolië denk ik.

Wat staat er op je food bucket list?

Dus naar een high end restaurant maar ik wil ook graag nog amandelen met honing en zeezout, kikkererwten uit de oven en iets met zeekraal maken.

Ik kan niet leven zonder…

Chocolade. En ik denk dat ik mijn sushi cravings ook maar serieus moet nemen. En gewoon eten in het algemeen.

Plaats een reactie